15 January 2006

Antalya'ya kışın da gidilir!


Bendeniz Antalya'ya genelde yazın ortasına, sıcağın göbeğine tekabül eden Temmuz ve Ağustos aylarında giderim. Bu kez Akdeniz'in güzel başkentine 9 günlük kıyak bayram tatilinin 10-14 Ocak günleri arasında misafir oldum.

Sıcaklığın gündüz saatlerinde 12-15 derece ve geceleri 5-8 derece arası seyrettiği Antalya, yazın asfaltlarında yumurta pişirilen kavurucu şehirden çok uzaktı. Ilık, zaman zaman güneşli, hafif sertlikte esen rüzgar veee doya doya Akdeniz; kış olmasına kış amaaa insanın maviye atlayası geliyor. Valla kendimi zor tuttum. Deniz çok soğuk değildi. Ama en niyahetinde kış; Hava güneşli de olsa soğuk. Herşeye rağmen, Beachpark'tan denize giren teyzeyi kutlamayı elbette ihmal etmedim.

Adrasan, Olympos, Çıralı, Tekirova, Kemer, Phalesis, Beldibi, Beachpark... Her yıl en az 2 kere gezdiğim yerler aslında. Hepsine birden "süperrr" diyeceğim. "Yazlık" diyebildiğimiz bu yörelerin kışa da bir başkaymış.

Tarihi ve doğal güzellikleri anlatmıyorum. Gidin, görün hiç yoksa internetten bakın.Yediğim, içtiğim de bana kalsın. Ama Kadir'in Yeri'nden bahsetmeden geçemeyeceğim. Gazetelerde, dergilerde görmüştüm, bir iki arkadaşımdan duymuştum. Olympos'ta ağaç evlerden oluşan doğal bir tesis. Gözlerimle gördüm: Gerçekten çok doğal.

" Burası herkesin eşit olduğu, kimsenin kimseyi rahatsız etmediği, dünya insanlarının toplandığı, barışın, dostluğun, kardeşliğin ve sevginin yaşandığı bir kamp. Burada ateş hiç sönmüyor. Her akşam ateş başında yeni tanıştığınız tatilcilerle sıcak dakikalar geçiriyorsunuz. Gece gökyüzünün oynadığı birbirinden güzel oyunlara dalıp, sizinle aynı yolu paylaşmış bir başka gezginin gitarından çıkan nağmelerle farklı dünyalara gitmemek işten bile değil" diyor sitesinde...

Avusturalya'dan garsonları, dünyanın her yerinden misafirleri var. Biz gittiğimizde de Akut bayram gezmesine gelmişti. Bana göre mi? Değil ama gerçekten macera arayanlara, macera arayanlar arasından özellikle yazın sıcaktan kaçmak isteyenlere doğayla başbaşa bir ortam. EE gelmişken Olympos ve muhteşem Akdeniz yanı başınızda. Ziyaret edin.

Anlatacak çok şey var. Ama bazı kareler sadece yaşanıyor, anlatılamıyor. Hele dönerken uçağın minik penceresinden gördüğüm mavi gök, kızıl güneş ve dolunay üçlüsü... Keşke fotoğraflayabilseydim. Bu kadar iştahlı anlatmışken; siz siz olun; Antalya'nın tadına bir de kışın bakın!

İlgili Linkler:
Antalya
Kemer
Olympos
Phalesis, Olympos, Çıralı
Kadir'in Ağaç Evleri

No comments:

Post a Comment